Tuesday, July 28, 2015

Warheim - kamapania Valadoru - "Ukryty Artefakt"

Jakiś czas temu udało nam się rozpocząć rozgrywki w ramach kampanii Warheim F.S. „Ukryty artefakt” naszego autorstwa. Schemat rozgrywki jest generalnie prosty i dodatkowo zapewnia emocje do samego końca, bo niezależnie od siły bandy w ostatnim finałowym starciu, każdy ma szanse na zwycięstwo.


Bandy biorące udział:

Łowcy czarownic (‘Lesik’)

 
Początkoy skład bandy: 

Zbrojna banda zwierzoludzi  (‘Asterix’)


Nieumarły poczet krwawych smoków (‘Jasiek’)


Khazadzi z gór (‘Franek’)


(Mieli być jeszcze skaveni i druga banda ludzi ale nam się skład trochę wykruszył z uwagi na małą aktywność graczy)

W trakcie rozwoju kampanii, poszczególne modele będą się rozwijać, będą malowane i w miarę możliwości będzie uzupełniane wyposażenie. Zamierzamy również jak najbardziej odzwierciedlać w modelach postaci to co zdarzy się podczas walk (szramy, nowa broń, mutacje, urazy …). Będziemy się starali aby w pewnym momencie uzyskać pełne odzwierciedlenie aktualnego wyglądu postaci.

Ogólne zasady kampanii:

Cała kampania podzielona jest na trzy etapy. W każdym z etapów rozgrywane jest  sześć spotkań (każdy z każdym) oraz jedno podsumowujące dany etap w którym biorą udział wszystkie cztery bandy.

Poszczególne walki toczą się wg scenariuszy wylosowanych spośród dostępnych scenariuszy w zasadach stworzonych przez Quidamcorvusa, które dostępne są na jego blogu „Danse Macabre”. 
Walka w spotkaniu podsumowującym dany etap (oprócz zwykłych zadań wg podręcznika) toczy się  o wskazówkę dotyczącą dokładnego położenia tytułowego ukrytego artefaktu w ostatecznym spotkaniu. 
Wskazówka ukryta jest w skrzyni. Aby otworzyć skrzynię należy najpierw znaleźć odpowiedni klucz (jeden z czterech). Nikt nie wie który klucz otwiera skrzynię więc walka toczy się na początku o informację który klucz otwiera skrzynię a potem o konkretny klucz (który już prawdopodobnie znajduje się wtedy w rękach któregoś z graczy).
Koniec trzeciego etapu jest spotkaniem ostatecznym, w którym gracze poszukiwać będą tytułowy  artefakt,i nie losujemy już tu zadań pobocznych. Na polu walki znajduje się sześć lokacji a w jednej z nich znajduje się tytułowy artefakt. Gracz, który w poprzednich walkach podsumowujących kończących etapy, uzyskał informację (dostał się jako pierwszy do skrzyni) może odkryć informację z jednej z tych sześciu lokacji.
Może się zdarzyć że gracz będzie już na starcie wiedział gdzie ma iść po artefakt, ewentualnie będzie miał informację, w której z sześciu lokacji nie ma artefaktu, i którą może sobie odpuścić.
Wygrywa gracz który znajdzie artefakt i doprowadzi go do odpowiedniego miejsca przy krawędzi stołu.


I dodatkowo wprowadziliśmy sobie element który zmotywuje do ‘dbania’ o swoje postacie. Jedna z nich, ta która wykaże się najwspanialszymi osiągnięciami i jakimiś spektakularnymi akcjami zostanie po zakończeniu kampanii przerobiona na „postać dramatu” i zostanie przedstawiona na forum „azylium” do oceny i ewentualnego wprowadzenia do ostatecznej księgi zasad (jeżeli zdążymy przed jej publikacją) – myślę że będzie to naturalny sposób powstawania postaci znanych w „Starym Świecie” J.

Pierwsza gra kończąca etap odbędzie się w terenach poza murami miasta, a wskazówka ukryta będzie w kurhanie (makieta kurhanu).



Druga walka ostateczna odbędzie się w zrujnowanym mieście a informacja będzie ukryta gdzieś we wieży maga (makieta wieży). Tu na pewno będą dodatkowe zasady dotyczące zamieszkującego ją maga - nikt jeszcze nie wie kim jest ów jegomość.



Walka ostateczna odbędzie się w tajemniczym miejscu do którego makieta ciągle powstaje (szczerze powiedziawszy jest w powijakach jeszcze). Zabiera to dużo czasu ale bardzo fajnie tworzy się makiety dedykowane pod konkretny scenariusz (tak jak w przypadku kurhanu i wieży maga).