Jakiś czas temu udało nam się rozpocząć rozgrywki w
ramach kampanii Warheim F.S. „Ukryty artefakt” naszego autorstwa. Schemat rozgrywki jest generalnie prosty i dodatkowo zapewnia emocje do samego końca, bo
niezależnie od siły bandy w ostatnim finałowym starciu, każdy ma szanse na
zwycięstwo.
Bandy biorące udział:
Łowcy czarownic (‘Lesik’)
Zbrojna banda zwierzoludzi (‘Asterix’)
Nieumarły poczet krwawych
smoków (‘Jasiek’)
Khazadzi z gór (‘Franek’)
(Mieli być jeszcze skaveni i druga banda ludzi ale nam się skład trochę wykruszył z uwagi na małą aktywność graczy)
W trakcie rozwoju kampanii, poszczególne modele będą się
rozwijać, będą malowane i w miarę możliwości będzie uzupełniane wyposażenie.
Zamierzamy również jak najbardziej odzwierciedlać w modelach postaci to co zdarzy się podczas walk (szramy, nowa broń, mutacje, urazy …). Będziemy się starali aby w pewnym momencie uzyskać pełne odzwierciedlenie aktualnego wyglądu postaci.
Ogólne zasady kampanii:
Cała kampania podzielona jest na trzy etapy. W każdym z etapów
rozgrywane jest sześć spotkań (każdy z każdym) oraz jedno podsumowujące dany etap w którym biorą udział wszystkie cztery
bandy.
Poszczególne walki toczą się wg scenariuszy wylosowanych
spośród dostępnych scenariuszy w zasadach stworzonych przez Quidamcorvusa,
które dostępne są na jego blogu „Danse Macabre”.
Walka w spotkaniu podsumowującym dany etap
(oprócz zwykłych zadań wg podręcznika) toczy się o wskazówkę dotyczącą dokładnego położenia
tytułowego ukrytego artefaktu w ostatecznym spotkaniu.
Wskazówka ukryta jest w
skrzyni. Aby otworzyć skrzynię należy najpierw znaleźć odpowiedni
klucz (jeden z czterech). Nikt nie wie który klucz otwiera skrzynię więc walka
toczy się na początku o informację który klucz otwiera skrzynię a potem o
konkretny klucz (który już prawdopodobnie znajduje się wtedy w rękach któregoś
z graczy).
Koniec trzeciego etapu jest spotkaniem ostatecznym, w którym gracze poszukiwać będą tytułowy artefakt,i nie
losujemy już tu zadań pobocznych. Na polu walki znajduje się sześć lokacji a w jednej
z nich znajduje się tytułowy artefakt. Gracz, który w poprzednich walkach
podsumowujących kończących etapy, uzyskał informację (dostał się jako pierwszy
do skrzyni) może odkryć informację z jednej z tych sześciu lokacji.
Może się zdarzyć że gracz będzie już na starcie wiedział
gdzie ma iść po artefakt, ewentualnie będzie miał informację, w której z sześciu
lokacji nie ma artefaktu, i którą może sobie odpuścić.
Wygrywa gracz który znajdzie artefakt i doprowadzi go do
odpowiedniego miejsca przy krawędzi stołu.
I dodatkowo wprowadziliśmy sobie element który zmotywuje do
‘dbania’ o swoje postacie.
Jedna z nich, ta która wykaże się najwspanialszymi osiągnięciami i jakimiś
spektakularnymi akcjami zostanie po zakończeniu kampanii przerobiona na „postać
dramatu” i zostanie przedstawiona na forum „azylium” do oceny i ewentualnego wprowadzenia do ostatecznej księgi zasad (jeżeli zdążymy
przed jej publikacją) – myślę że będzie to naturalny sposób powstawania postaci
znanych w „Starym Świecie” J.
Pierwsza gra kończąca etap odbędzie się w terenach poza murami miasta, a wskazówka ukryta będzie w kurhanie (makieta kurhanu).
Druga walka ostateczna odbędzie się w zrujnowanym mieście a informacja będzie ukryta gdzieś we wieży maga (makieta wieży). Tu na pewno będą dodatkowe zasady dotyczące zamieszkującego ją maga - nikt jeszcze nie wie kim jest ów jegomość.
Walka ostateczna odbędzie się w tajemniczym miejscu do którego makieta ciągle powstaje (szczerze powiedziawszy jest w powijakach jeszcze). Zabiera to dużo czasu ale bardzo fajnie tworzy się makiety dedykowane pod konkretny scenariusz (tak jak w przypadku kurhanu i wieży maga).
Comments
Post a Comment