Jeśli komuś się wydaje, że początek roku w Valadorze był
okresem sielankowego i niczym nie zaburzonego lenistwa, a najcięższym i
kłopotliwym zajęciem było szukanie czegoś do przekąszenia pomiędzy głównymi
posiłkami dnia to … w niczym się nie myli.
Tak właśnie było. Ale w końcu, pewnego dnia, nastąpił tzw. Punkt
przegięcia (w analizie matematycznej to miejsce gdzie funkcja zmienia swoją wypukłość, a z ciekawych rzeczy to z tego co pamiętam to druga pochodna funkcji w tym punkcie jest równa 0. Ale to takie wtrącenie na marginesie dla zaintrygowania czytających heh) i kiedy
wszystko zostało już zjedzone i wypite, dzieci nakarmione, wykompane i położone
spać postanowiłem wyrwać się z tej dziwnej rzeczywistości i powrócić do świata w
którym przecież tyle jest jeszcze do zrobienia.
Mógłbym tu teraz napisać jakie mamy plany na cały rok 2014 w związku z naszym hobby. Nie zrobię tego, ponieważ gdybym chciał to wszystko spisać to by zabrakło kartek w Wordzie. Napiszę tylko że chciałbym zakończyć wszystkie rozpoczęte elementy i projekty, a prawdopodobnie będzie to trwało do listopada 2014). Po drodze rozpocznę oczywiście też nowe "niesamowite" projekty i w ten sposób cały rok będzie zajęty.
W ramach rozruchu przed poważnym przedsięwzięciem jakim
będzie wykonanie modułowego cmentarza do gier RPG, skirmish, Warheim czy w co tam
jeszcze mi przyjdzie do głowy zagrać, postanowiłem zająć się opisaniem i
przedstawieniem modułowego lasu i bagien, które przygotowaliśmy na swoje stoły
do gier.
Nasze lasy i bagna to nic innego jak sześciokątne segmenty odlane
z żywicy (bagna również z gipsu) na których ustawić można drzewa, krzewy, kałuże
i inne „elementy” charakterystyczne dla danego typu terenu.
Bagna trójsegmentowe z suchym drzewkiem i dwiema kałużami bagnistymi.
Zagajnik trójsegmentowy z jedną dużą choinką, dwoma małymi choinkami, krzaczkami i obrzeżami krzewiastymi.
Las pięciosegmentowy z dwiema dużymi choinkami, trzema małymi chaoinkami, krzaczkami i obrzeżami krzewiastymi.
Głównym zamysłem było to, aby przechodząc przez nie
większymi oddziałami nie trzeba było ściągać drzewek czy krzewów i usuwać z
pola bitwy. W związku z tym segmenty sześciokątne zawierają pewne ilości pyłu
metalicznego a w pniach drzew znajdują się magnesy tak że można je dowolnie
przesuwać i nazwijmy to „mocować” w ten sposób aby umieścić zarówno oddział jak
i dane drzewo.
Po rozegraniu kilku bitew stwierdziliśmy że jest to wygodne
a segmentowe rozwiązanie elementów pozwala na dowolne ustawianie wielkości i kształtu
lasów i bagien (za niedługo także ruin)
Szczerze polecam takie rozwiązanie i zamierzamy parę takich
wyprodukować i sprzedać aby sfinansować sobie materiał na kolejne elementy
naszych makiet. Poniżej parę fotek gdzie lasy brały udział w naszych bitwach.
Bitwy i gry na w pełni wyposażonych polach bitew to jest to co lubimy w tym hobby najbardziej. Pamiętam czasy kiedy grało się z lasami w postaci karek papieru i z pagórkami z książęk - szczęśliwie te wspomnienia są coraz bardziej odległe a stoły do gier coraz lepsze.
Ej super pomysł na modułowe lasy, bagna i inne!
ReplyDeleteW sumie, to jakby się postarać to pewnie i cały stół by się dało tak zastawić :)
Dzięki.
ReplyDeleteNo na pewno zastawienie całego stołu byłoby efektowne. Muszę kiedyś spróbować.