Makieta cmentarza z kryptą

Ponieważ uderzamy powoli w różne systemy (tzn. chcemy uderzać) to z uwagi na fakt że lubimy jak najlepsze odwzorowanie pola bitwy (czy miejsca akcji) postanowiłem zaprojektować i wykonać jedną z pierwszych lokacji którą zamierzamy wykorzystać w rozgrywkach w Warheima.

Przy okazji chcieliśmy stworzyć coś co, jak tylko będzie możliwość, będziemy mogli spieniężyć aby pokryć koszty kolejnych materiałów na nasze makiety.

Udało się uzyskać mroczny cmentarz idealnie pasujący klimatem do "staro światowych" lokacji w których toczą się potyczki w systemie Warheima.

Cmentarz z tłem ale jeszcze przed malowaniem.



Poniżej  opisałem wszystkie etapy powstawania cmentarza. Całość prac trwała przez jakieś 3 tygodnie - łącznie z wykonaniem wzorców klocków, form i oczekiwaniem na gips.
Czas chyba niezły biorąc pod uwagę fakt że prace trwały tylko w godzinach pomiędzy 21:00 a 1:00 w nocy.


1. Na początek zrobiłem sobie projekt cmentarza.
Rys.1 Projekt.

Jakiś cudowny nie jest ale przynajmniej miałem wyznaczony jakiś cel do którego mogłem dążyć przy tym projekcie. Efekt końcowy trochę odbiegał od projektu ale nawet najlepsze projekty ulegają w trakcie prac modyfikacjom (tak przynajmniej należy sobie wmawiać).

2. Ponieważ wiele z części które wykorzystałem w budowie cmentarza chciałem później skopiować przy budowie innych budowli postanowiłem stworzyć sobie system klocków. Wykonałem więc sobie prototypy klocków a później siliconowe formy (ścian, drzwi, ościeżnic itd).

Rys.2 Odlana ścianka ze wzorem drzwi do krypty.

Rys.3 Wykonany i odlany wzór 'kutych przęseł ogrodzenia cmentarza'.
 
3. Po wykonaniu form mogłem przystąpić do produkcji materiałów. Oczywiście jako materiał zastosowałem gips który jest chyba najtańszym z dostepnych na rynku materiałów z których można coś odlać. Niektóre części zrobiłem z żywicy ponieważ posiadały zbyt małe szczegóły które łatwo mogłyby się pokruszyć (już za jakiś czas pokażę jakoś 100% możliwości cmentarza i wtedy będzie jasne dlaczego żywica a nie gips na tych niektórych elementach).
 
Rys.4 Kilka odlanych klocków ścian, naroży i segmentów drzwiowych.
 
 
Rys.5 Klocki przygotowane do budowania.

4. Po przygotowaniu odpowiedniej liczby klocków mogłem przystąpić do wykonania podłoża. 
Na materiał podłoża wybrałem mieszaninę piasku, ziemi do kwiatków i wikolu. Wymieszane składniki stworzyły idealne podłoże.
Jako podstawę wykorzystałem wycięty kawałek podkładu pod panele o grubości 5 mm (takie ekologiczne - zostały mi po remoncie).

Obficie wysmarowałem panel wykonaną mieszaniną zatapiając w niej kawałki chodnika (formę na chodnik kupiłem na allegro - drugą dał mi Nathan (http://warpaint-redscorpion.blog.pl/). Ustawiłem też wykonaną wcześniej kryptę żeby ładnie wtopiła się w podłoże. 




Rys.6 Podłoże pokryte po części masą z piasku i ziemi do kwiatków.

Następnie ustawiłem ogrodzenie, drugą kryptę, dachy (dachówki też mam z form od Nathana) i groby (odlane z gipsu z własnych form). Dzięki wcześniej wykonanym skomplikowanym obliczeniom i próbom udało się wykonać takie formy dla klocków że nie było żadnego problemu z ich złożeniem. Z klocków jestem bardzo zadowolony :)

Całość potraktowałem jeszcze czarnym sprayem jako podkład a następnie jeszcze spryskane białym tam gdzie znajdują się kamienne elementy.


Rys.7 Ustawione i pokryte gruntem elementy cmentarza.

No i generalnie narazie na tym skończyłem. Teraz czekam aż wszystko ładnie wyschnie tak żebym mógł pomalować całość już szczegółach, zasadzić jakąś trawę, jakiś sarkofag wrzuce do krypty (bo w tajemnicy mogę zdradzić że krypty mają ściągane dachy tak że można tam wejść kimś do środka.

Po wrzuceniu ładnego tła na tyły cmentarza mogłem juz wykonać jakieś zdjęcie prezentujące efekt jaki osiągnąłem. Udało się uzyskać mroczny klimat - tak jak chciałem.


Rys.8 Krypta widoczna zza kamiennego muru.

Teraz mogę już trochę posprzątać na swoim miejscu pracy bo pozostało już tylko malowanie. Potem cmentarz trafi na nasz stół do gry w oczekiwaniu na pierwsze potyczki w Warheima (jest duże prawdopodobieństwo że pierwszymi moimi przeciwnikami będą jakieś wampiry - ale jeszcze nie wiem jakie).

Już niedługo do oferty Valadoru (czyli narazie tylko katapulty, wyrzutnie, balisty i tarany) dołączone zostaną pierwsze klocki z których będzie można zbudować własną kryptę albo co tam kto chce. Chcę najpierw jednak spróbować przedstawić jakoś w kolorowych barwach jakie są możliwości i co można uzyskać.














Comments

  1. Cmentarz wygląda bardzo fajnie. Czekam na malowanie i na więcej zdjęć :)

    ReplyDelete
  2. Czy jest druga część? Chciałbym zobaczyć, jak wygląda efekt końcowy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drugiej części nie zrobiłem. Powstał taki fimik za to : www.youtube.com/watch?v=PWQan0z1-5o

      Delete

Post a Comment