Zagraliśmy własny scenariusz, który polegał na opanowaniu miejsc zrzutu zaopatrzenia (ustawiliśmy trzy takie miejsca). Po każdej turze sprawdzaliśmy kto znajduje się w pobliżu takiego miejsca zrzutu i każdy w ten sposób opanowany znacznik generował 1 punkt (oprócz tego normalnie "first blood", "linebreaker", itd.)
Przesuwamy linię obrony aby utrudnić desant
Początek nie był udany dla żołnierzy Imperium. Zdołali jedynie przesunąć swoją linię obrony głębiej w kierunku wroga tak aby jak najbardziej utrudnić desant przeciwnikom w pobliżu ciężkiego sprzętu. Udało się jedynie zestrzelić jednego wielkiego latacza Tyranidów i mocno poranić wielką krówkę (nie wiem jak się nazywa) która generuje dodatkowe termaganty.
(1 : 0)
Xenosi ruszyli do przodu opanowując dwa znaczniki. Destant i wykopywanie się jednostek nie zaskoczyło żołnierzy Imperium (doskonale "odsunęli" punkty desantu od siebie). Obelisk Necronów wylądował w pobliżu jednego ze znaczników ale daleko od linii żołnierzy Imperialnych. Dwa "doom scythe'y Necronów ostrzelały Storm Wolfa praktycznie eliminując zagrożenie z jego strony.
(0 : 2)
Wielki Imperialny Rycerz (ciągle jeszcze WIP) powoli się rozkręcał i zaczął trafiać. Zniszczona zostałą "krowa" a gwardziści rozstrzelali wielu termagantów. Stormwolf zrzucił na pole bitwy żołnierzy których przewoził i odleciał aby ostrzelać Obelisk.
(1:3)
Dwa dyski (doom scythes) zrobiły nawrót i ostrzelały rycerza. Chwilę później otrzymał kolejne obrażenia od nekrońskiej piechoty i od jednej arki (w sumie 14 obrażeń). Wpada w niego potężny latający tyranid ale po krótkim starciu rycerz wdeptał go w ziemię.
Piechota imperialna zostaje mocno przetrzebiona a na prawej flance ginie przywódca Space Wolvs.
(2 :6)
Rycerz ostrzeliwuje potężnego tyranida (generała) i udaje mu się go zestrzelić. Chwilę później wpada w arkę Nekronów uszkadzając ją. Gwardzisci ostrzeliwują oddział wroga pilnujący zrzuconego zaopatrzenia i niszczy go(część ucieka). Dowódca plutonu w obstawą dojeżdża w chimerze do jednego ze znaczników a w ostrzale udaje im się zestrzelić jedn barkę
(3 : 6)
Rycerz w wyniku zmasowanego ostrzału nekrońskih żołnierzy zostaje zniszczony i spektakularnie wybucha (12") niszcząc wiele jednostek wroga.
(3:8)
Po wybuchu
Na tym skończyliśmy. Żadne kroniki nie poruszają tematu dalszych losów walczących :)
Wnioski po bitwie:
1. WH40k - ciągle mocno na +
2. Tarcze pojazdów nekrońskich to jakaś masarkra. Strasznie mocne przeciwko ciężkiej prnoo.
3. Astra Militarum już niedługo zmieni się w Death Kopse of Krieg.
Ależ wielka bitwa :) Miło było mi popatrzeć na zdjęcia.
ReplyDeleteNo bitwa była spora ale było jeszcze dużo miejsca na kolejne oddziały ... długo to trwało :)
Delete